24 Şubat 2009 Salı

bir "şey"




eksik bir şey mi var hayatımda

gözlerim neden sık sık dalıyor

eksik bir şey mi var hayatımda
gökyüzü bazen ciğerime doluyor

öyle bir şey ki bu, kolay anlatamam

atsan atılmaz, satsan satamam
eksik bir şey mi var, anlayamam
bak çayım sigaram, her şeyim tamam


kalksam duraktan dolmuş gibi

arka koltukta unutulmuş gibi

terliklerimle, gelsem sana

sonunda aşkı bulmuş gibi

---------------- üzeri ------------------

başka türlü bir şey benim istediğim

ne ağaca benzer, ne de buluta

burası gibi değil gideceğim memleket
denizi ayrı deniz, havası ayrı hava..

bir başka yolculuk dalından düşmek yere
yaşadığından uzun
bir tatlı yolculuk dalından inmek yere

ağacın yüksekliğince
dalın yüksekliğince rüzgarda
ve bir yeni ömür
vardığın çimen yeşilliğince


nerde gördüklerim
nerde o beklediğim
rengi başka

tadı başka..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

hep birşeyleri bekliyoruz sanki
hep birşeyler umut ediyoruz.
bilmiyoruz bile bazen nedir beklediğimiz gerçek mutluluk için...
sıcak bir el mi,bir çift göz mü bizi anlayacak,yoksa hayal ettiğimiz bir ışık mı karanlıkta...
unutuyoruz bazen sahip olduklarımızı,
yeni hayaller yaratıyoruz yaşamak için,belki farkında bile olmadan...

Adsız dedi ki...

biliyor musun bu şiirin can yücel'e ait olduğunu bilmiyordum.ama ona ait bi şiir yazmak istedim buraya ve bu 'değişik' adlı şiire rastladım tesadüfen!
sonra kendim bişeyler yazmaya karar verdim...

shadowboxer dedi ki...

bana da biraz "anonim" gelir hep.. belki herkes parantezine alınabilirliğinden bu sözlerin.. yani herkes için eksik bir şeyler var, herkes başka türlü bir şey istiyor ve herkesin başkası kendine başka :)

can yücel ise beni hala şaşırtmaya, hala hiç bilmediğim şiirler ile karşıma çıkmaya devam ediyor. bugünlerde bir "tersine yaşamak" şiiri çıktı mesela, benjamin button hikayesinden sonra özellikle, hiç bilmiyordum varlığını ve bir kere daha hayran kaldım diyebilirim..