23 Ekim 2008 Perşembe

no comment

“Biz televizyon izleyerek, milyonerler, sinema tanrıları, rock yıldızları olacağımıza inanarak büyüdük ama olmayacağız... Hepimiz heba oluyoruz... Bütün bir nesil benzin pompalıyor, garsonluk yapıyor ya da beyaz yakalı köle olmuş... Reklamlar yüzünden araba ve kıyafet peşindeyiz... Nefret ettiğimiz işlerde çalışıyor, gereksiz şeyler alıyoruz... Bizler tarihin ortanca çocuklarıyız... Bir amacımız yok; ne büyük savaş ne de büyük bir buhran yaşadık.... Bizim savaşımız ruhani savaş... Ve bunalımımız kendi hayatlarımız...’

Chuck Palahniuk


3 yorum:

bOz dedi ki...

icin rahatlasin diye soyluyorum ben televizyon karsisinda degil sokakta buyudum.Salak gunlugume yazmisim robot yapacakmisim ne sinema tanrisi ne de rock yildizi olmay hayal etmisim.Su an yarattıgım faydayi dusuncrk olursak is yasantida iyi ki varim,ve isimden nefret etmiyorum,meslegim her ne kadar ayri olsa da.Aslina bakarsan amac da edindim.Sen ne kadar farklisini soylesende cok busyuk savslar ve buhranlar da yasadim.Toplumca yasamamaiza mi gerek var?Ama su var ki haklisin savaslarim ruhaniydi ve bunalimlarim kendi hayatimla ilgiliydiç

shadowboxer dedi ki...

kendini bizim nesilden sayıcak bi ruh haline sahip olman harika :)) oysa sen yaşlısın ve ben 80 ve sonrası kuşağını düşünerek yazmıştım bunu
(kaldı ki bunu ben yazmadım chuck palahniuk isimli sevgili yazarımız yazmış ama ben 80 kuşağını (x generation they say..) düşünerek ekledim.

sizin kuşak diyebileceğimiz bizden bir evvelkiler ise daha şanslı, daha az arada kalmış ve daha az sıkıntılı zaten.. tarihin ortanca çocuklarına denk düşenler ise mesela bu ülkede özal-star tv ve hamburger ile neye maruz kaldığını anlayamadığı bir yaşta karşılaşan bizleriz sanki..amacı olmayan, bir savaş ya da buhran yaşamayan ama sürekli bir savaş ve buhran içerisinde olanlar da bizleriz sanki..bunun söylenme sebebi toplu intihara meyletmeyişten şikayet etmek değil, yarattığımız "suni buhran maddeleri"ne değinmekti..

bilmem, belki de bana öyle görünüyor..

bOz dedi ki...

Aslina bakarsan bizim kusagimizin hala süregelen sorunlari var ve buna benzer sorunlari sizin de yasadiginizi biliyorum.Bence bu bizim major sorunumuzdu. Kopruyu gecene kadar ayiya dayi demek,gemisini yurutenin kaptan olmasi,her koyunun kendi bacagindan asilmasi,kendimize dokunmayan yilanin bin yil yasamasi gibi...Senin doneminin en onemli katkilarindan biri de 'benim memurum isini bilirdi' oldu.Boyle salak deyimlerin atasozu gibi bize ogutlenmis olmasi asil dramatik olandi. Neyse...